Název kurzu | Potenciál a možnosti spolupráce OSPOD a škol NOVINKA /přesun z termínu 5. 11./ POZOR - LZE PŘIHLÁSIT POUZE NÁHRADNÍKY |
---|---|
Tématická oblast | Sociální práce |
Variabilní symbol | 220070 |
Lektor | Mgr. Traore Júsuf |
Pobočka | Praha |
Místo konání | Regionální kancelář Praha, Vítkova 244/8, Praha 8 - Karlín (1. patro) |
Datum konání | 11. 12. 2020 (akreditovaný kurz osvobozen od DPH) |
Čas konání | 08:30 - 13:30 |
Časový rozsah | 1 den/6 hodin |
Cena | 1800,- Kč |
Akreditace | MPSV - č. A2020/0374-SP |
Cíl kurzu | Absolventi kurzu získají ucelený soubor informací v oblasti nejčastějších interakcí orgánů sociálně-právní ochrany dětí a škoských zařízení. Současně budou orientováni v obsahu zákonných i podzákonných norem, které budou moci využít ku prospěchu vzájemné spolupráce. Vzhledem k tomu, že kurz se orientuje na pochopení povinností a potřeb obou stran, jednou z nově získaných kompetencí frekventantů bude schopnost hledání možných kompromisů při cestě za společným cílem. Účastníci kurzu získají teoreticko-praktický rozhled v oblasti na rozhraní sociálně-právní ochrany dětí a školství, který budou schopni aplikovat do praxe díky konkrétní nabídce možností již praxí ověřených. |
Cílová skupina | Kurz je určen sociálním pracovníkům úřadů, zařízení sociálních služeb a všem dalším zájemcům o tuto problematiku |
Program kurzu | 1. Vnímání a presentace OSPOD - nastínění aktuálního společenského pohledu na činnost OSPOD a ukázky možné presentace činnosti OSPOD v rámci spolupráce s pedagogickými pracovníky. 2. Zákonná a standardní možnost spolupráce OSPOD a škol - definice konkrétních zákonných a podzákonných norem upravujících vzájemné kompetence mezi školami a orgány sociálně-právní ochrany dětí a jejich využití v praxi žádoucím způsobem. 3. Konkrétní příklady rozvoje spolupráce OSPOD a škol - Popis a ukázka konkrétních praktických příkladů s potenciálem rozvoje spolupráce orgánů sociálně-právní ochrany a škol. 4. Řešení kazuistik a ukázkových situací v interakci OSPOD a škol - Teoretické i praktické objasnění nejčastějších interakcí v kontextu orgánu sociálně-právní ochrany dětí a školských zařízení a včetně rozboru metodických pokynů. Řešení konkrétních kasuistik samotných účastníků kurzu a společné hledání nejvhodnějšího řešení. Diskuse. |