Název kurzu | Poruchy chování dětí a dospívajících I. |
---|---|
Tématická oblast | Sociálně patologické jevy |
Časový rozsah | 1 den/6 hodin |
Akreditace | MPSV - č. A2019/0471-SP/PC/PP/VP |
Cíl kurzu | Absolvent získá poznatky o přirozených změnách chování, které souvisejí s věkem, a o specifických i nespecifických poruchách chování. Pochopí vliv sociálního prostředí (především rodinného) na vznik a průběh poruch chování. Získá základní přehled o specifických poruchách učení, seznámí se s jejich možnými příčinami a osvojí si znalosti, které mu pomohou diagnostikovat jednotlivé poruchy. Získané poznatky bude schopen aplikovat v rámci komunikace a sociální práce s rodinou. |
Cílová skupina | Kurz je určen sociálním pracovníkům obecních, městských a krajských úřadů, pracovníkům zařízení sociálních služeb a dalším zájemcům z řad pracovníků pomáhajících profesí. |
Program kurzu | 1. Přirozená vývojová stádia změn chování dětí a dělení poruch chování Vysvětlení odlišnosti vývojově daných změn chování od poruch chování. Stádia vývoje podle Eriksona. Dělení poruch chování. Poruchy chování specifické a nespecifické.Chování disociální, asociální a antisociální. Diskuse. 2. Poruchy chování ve vztahu k rodině, hyperkinetické poruchy chování Porucha chování ve vztahu k rodině, nesocializovaná porucha chování, socializovaná porucha chování, porucha opozičního vzdoru,depresivní porucha chování a hyperkinetické poruchy chování (ADHD, ADD). Diskuse. 3. Poruchy chování podmíněné psychologicky a rodinně Vztahová patologie v rámci rodiny. Psychická deprivace, CAN syndrom, traumatizace a syndrom týraného dítěte. Diskuse. 4. Disharmonický vývoj osobnosti Porucha osobnosti paranoidní, schizoidní, disociální, impulsivní, histriónská, anxiózní, závislá, narcistická a pasivně agresivní. Diskuse a řešení případů z praxe. |