Název kurzu | Poruchy chování dětí a mládeže II. |
---|---|
Tématická oblast | Sociálně patologické jevy |
Časový rozsah | 1 den/6 hodin |
Akreditace | MPSV - č. A2018/0199-SP/PC/VP - ukončeno |
Cíl kurzu | Absolvent získá rozšiřující znalosti v oblasti sekundárních poruch chování a informace o psychopatologických souvislostech traumatických faktorů. Dále bude seznámen s terapeutickými a poradenskými možnosti, které jsou uplatňovány při léčbě těchto poruch |
Cílová skupina | Kurz je určen sociálním pracovníkům obecních, městských a krajských úřadů, pracovníkům zařízení sociálních služeb a dalším zájemcům z řad pracovníků pomáhajících profesí. |
Program kurzu | 1. Poruchy pervazivního spektra, emoční poruchy v dětství a poruchy sociálních vztahů - poruchy autistického spektra, desintegrační poruchy v dětství, Aspergrův syndrom. Sociální interakce a komunikace u dětí s autismem. 2. Emoční poruchy se začátekem v dětství - Separační úzkostná porucha, fobická úzkostná porucha, sociální fobická porucha a porucha sourozenecké rivality. Snížení stresu rodiny a dítěte. 3. Psychosomatická onemocnění v dětském věku - potlačení emocí a jejich vliv na dítě. Vliv temperamentu, životního stylu rodiny a prostředí, ve kterém dítě vyrůstá. Možné projevy - psychogenní kašel, kožní onemocnění, bolesti hlavy. 4. Psychopatologické souvislosti traumatických faktorů -Trauma jednorázové a chronicky se opakující traumatická zkušenost. Vztahy dítěte s blízkými osobami. Disociační činitele a postraumatický rozvoj. 5. Poradenské a terapeutické vedení a péče - Význam včasné diagnostiky. Komunikace v rodině s dítětem vyžadujícím specifický přístup. Snížení stresu v rodině. Vliv výchovného působení. Možnosti psychoterapie. Spolupráce rodiny s dalšími subjekty s cílem optimalizace stavu dítěte. 6. Diskuse a odpovědi na dotazy. |